Szia Sorstárs!
Ha te is kisvállalkozó vagy, és a bőrödön érzed a koronavírus gazdasági hatásait, biztosan mindent megteszel a túlélésért. Ez valakinél ideiglenes szüneteltetést vagy visszafogottabb munkatempót jelent, de van, akinél még több energiabefektetést, munkát igényel. Azonban mindenki célja ugyanaz, túlélni, fenmaradni és ha lehet, akár nyertesként kijönni ebből a válságból. De hogyan?
A mai adásban erről fogunk beszélgetni.
Mai témánk a koronavírus (Covid-19) időszakának túlélése kisvállalkozóként.
A Női Sikertréner Sikeres Nők podcast sorozatának 15. részében ismét Hűvös Ágnessel, a Karson Consulting stratégiai tanácsadó cég egyik tulajdonosával beszélgetünk arról, hogy hogyan hat a koronavírus a kisvállalkozásokra, illetve milyen taktikákat és praktikákat alkalmazhatunk, hogy a vállalkozásunk továbbra is megmaradjon és akár jól is működjön.
Az adásban foglalkozunk azzal, hogy
- mit érdemes végiggondolnunk a vírus kapcsán kisvállalkozóként;
- hogyan tervezzünk hosszútávon;
- mennyire fontos, hogy a biztonsági intézkedéseink ne csak ideiglenesek legyenek;
- mennyire fontosak a gyors és akár fájdalmas döntések;
- hogyan tudjuk jól működtetni a vállalkozásunkat az online térben;
- hogyan tudjuk felkészíteni a vállalkozásunkat a folyamatosan változó körenyzetre, mi biztosítja a cégünk rugalmasságát;
- hogyan kezeljük a költségeinket;
- hogyan álljunk a kockázatvállaláshoz;
- hogy miért fontos most a jogi audit,
- hogyan járjunk el most marketingügyekben és az árazási kérdésekben, valamint
- miért kell foglalkoznunk az értéklánc kérdésével.
A járványidőszakban elsősorban mindenki a biztonsági faktorokat helyezte előtérbe, azaz igyekezett a vállalkozását egészségügyi szempontból biztonságossá tenni. Ugyanakkor kevesen gondolnak arra, hogy válsághelyzetek többször is lehetnek, tehát a jelenlegi intézkedéseinknek – nem csak az egészségügyieknek – hosszútávra kell szólniuk. Most, hogy túl vagyunk a pánikon, az is nagyon fontos, hogy a vállalkozás belső működését olyan módon alakítsuk át, hogy felkészítsük a folyamatosan érkező kihívásokra. Építsünk csapatot és támaszkodjunk a belső erőforrásainkra, munkatársaink tapasztalataira.
Ha a te vállalkozásodat is érinti a jelenlegi gazdasági válság, ha konkrét ötletekre és taktikai lépésekre van szükséged, mindenképp hallgasd meg az adást!
Csak klikkelj a lejátszás gombra, vagy
- Soundcloudon gépről/ telefonról keress rá a „Női Sikertréner” vagy a „Sikeres Nők” elnevezésekre.
- Androidos telefonnal letöltheted magát az ingyenes Podcast Addict applikációt, ahol a „Sikeres Nők”-re rákeresve szintén megtalálsz bennünket.
- iPhone-ról az iTunes podcastek között keress bennünket.
Útravaló
Összeszedtem, melyek azok a pontok, amelyek segíthetnek neked eligazodni ebben a nehéz gazdasági helyzetben. Itt a mai útravalód:
- Gondold végig a vállalkozásod működési folyamatait;
- készülj fel új munkafolyamatok bevezetésére;
- építs fel feladat- és információmenedzsmentet, azaz tervezd meg, hogy ki, miről dönthet önállóan, milyen határidővel; hogyan tudod kollégáidnak biztosítani az önállóságot, illetve hogyan lehetnek a céges döntések átláthatók;
- legyen a kollégák által is hozzáférhető információs adatbázisod a pénzügyekről, ügyfélbázisról, beszállítókról, termékekről, hogyha valaki beteg lenne vagy kimaradna a munkából, akkor se álljon le a céged működése;
- a költségek kapcsán úgy gondolkodj, hogy mik azok a költségek, amik szükségesek a sikeres működéshez, és mik nem. Azaz teremtsd meg a legkevesebből, a legtöbbet!
- Ne drasztikus csökkentést tervezz, hanem a hangsúlyt helyezd az értékteremtésre;
- ha pontosan tudni fogod, hogy mire van feltétlenül szükséged a céljaid eléréséhez, akkor rögtön látni fogod, hogy hol tudsz költséget csökkenteni;
- ne félj rugalmasnak lenni azért, hogy a fix költségeidet csökkenteni tudd;
- ha többen dolgoztok a vállalkozásodban, gondolkodj még inkább csapatban;
- ne feledkezz el az új helyzet adta más GDPR-követelményekről, a szerződéseid átnézéséről sem.
- nézd végig az értékláncodat, hogy az árazási kérdéseiddel boldogulhass;
- pontosan számold ki, mennyi bevétel kell ahhoz, hogy nullán állj, majd ebből kiindulva „lődd be” az áraidat, hogy ne menj a saját szükségleteid alá;
- folyamatosan figyeld a célpiacodat, elemezd az ügyfélköröd aktuális igényeit.
Hidd el, ezek a jelenlegi átgondolt intézkedéseid hosszútávon pozitívan hatnak majd a vállalkozásodra.
Ha kérdésed lenne az elhangzottakkal kapcsolatban, vagy segítségre van szükséged, keress meg nyugodtan.
Neked mit adott a mai adás? Mit tanultál ebből a podcast részből? Írd le magadnak! Sőt, ha kedved van, írd meg nekem is! Igazán kíváncsi vagyok.
A hozzászólások jelenleg nem engedélyezettek ezen a részen.