Hogyan kommunikálj az ügyfeleiddel? – Sikeres Nők Podcast #12

Life coach Budapest
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: email

Szia Sorstárs!

Neked is gondot okoz, hogy „milyen nyelven” beszélj az ügyfeleiddel, vásárlóiddal? Nem tudod, mennyire viheted be a szakmai kifejezéseket a beszélgetéseidbe?  Félsz, hogy emiatt félresiklik a kommunikációd? 

A mai adásban erről beszélgettünk. 

Mai témánk a megfelelő kommunikáció megtalálása, az ügyfelekre való ráhangolódás. 

A Női Sikertréner Sikeres Nők podcast sorozatának # 12. részében Nagy Erikával, a Mompreneurs közösség alapítójával arról beszélgetünk, mire kell odafigyelni az ügyfeleinkkel folytatott beszélgetések, kommunikáció kapcsán, illetve hogyan kerüljük el saját szakmaiságunk csapdáit. 

Az adásban érintjük,

  • miért nem jó a túlzott szakmaiság az ügyfélkommunikációban,
  • milyen benyomást kelthetünk a tudásunk túlzott hangsúlyozásával,
  • hogyan lehetünk ezzel szemben könnyen érthetők,
  • hogyan juttassuk el a pontos üzenetünket a másik félhez,
  • hogyan kerüljük el az egyirányú kommunikációt, illetve
  • hogyan kapcsolódjunk ügyfeleinkhez már az első beszélgetés alkalmával.

Tisztán kell látnunk, mennyire fontos, hogy ügyfélbarát legyen a kommunikációnk. Egy orvos esetén némileg érthető, hogy előszeretettel használja a szakmai zsargont. Ettől tűnhet a páciens szemében nagytudásúnak, hitelesnek, vagy akár meggyőzőnek is. Másrészről, nagyon zavaró betegként, amikor elzárva érezzük magunkat a minket érintő információktól, mert nem értjük az elhangzott kifejezéseket. Jogászként sem szerencsés, ha nem tudunk elszakadni a jogi formuláktól és nyelvezettől, amikor laikusokkal beszélgetünk.

Természetesen minden szakmának megvannak a maga kifejezései, amelyek használatával erőt demonstrálhatunk, profinak tűnhetünk, de vajon tényleg az a fontos, hogy kifejezzük a szakmai profizmusunkat? Vagy sokkal fontosabb az, hogy a vevőink, ügyfeleink részére érthetően és világosan kommunikáljunk? 

Ha téged is foglalkoztatnak ezek a kérdések, ha te is bizonytalan vagy a saját kommunikációd helyességében, mindenképp hallgasd meg az adást!

  • Soundcloudon gépről/ telefonról keress rá a „Női Sikertréner” vagy a „Sikeres Nők” elnevezésekre. 
  • Androidos telefonnal letöltheted magát az ingyenes Podcast Addict applikációt, ahol a „Sikeres Nők”-re rákeresve szintén megtalálsz bennünket.
  • iPhone-ról az iTunes podcastek között keress bennünket.  

Útravaló 

Összeszedtem, melyek azok a pontok, amelyek segíthetnek jó irányba terelni a szakmai kommunikációdat. Itt a mai útravalód: 

  • Ne felejtsd el, hogy a szakmánk erősen hat ránk, így észre sem vesszük, hogy már a hétköznapokban is szakzsargonokat használunk, vagy ilyen stílusban kommunikálunk. Ehhez nem tud minden partner érdemben kapcsolódni. 
  • Nem feltétlenül hat pozitívan az ügyfélre, ha nem érti meg a mondanivalónkat, még ha úgy is neveltek bennünket, hogy a szakmai nyelv egyfajta státuszszimbólum.
  • A legnagyobb kérdés, hogy mit akarsz kifejezni. Tekintélyt, felsőbbrendűséget, vagy inkább kapcsolódási lehetőséget?
  • B2B-ben és B2C-ben is másképp kell kommunikálnunk. Próbáld meg különválasztani a kettőt!
  • A szakmaiság átadása fontos, de a kommunikációdban elengedhetetlen, hogy az ügyfélhez passzolóan találd meg a megfelelő nyelvezetet. Ellenkező esetben irritáló lehet az egyirányúnak ható beszélgetés.
  • Az ügyfél tulajdonképpen a partnered is; nem szabad, hogy kívülállónak érezze magát a veled folytatott beszélgetései során.
  • Vedd figyelembe, hogy hogyan tudd hozzád kapcsolódni: ne azt hangsúlyozd, te miért vagy jó, hanem azt, hogy hogyan tudsz neki segíteni, ő mit tud „belőled” profitálni.
  • Teszteld magad! Beszélgess 4-5 olyan emberrel, aki nem szakmabeli, és kérdezd meg őket, értenek-e téged. Ha igen, jó úton vagy. Ha nem, kezdj el dolgozni a kommunikációdon.
  • Ha kérdésed lenne az elhangzottakkal kapcsolatban, vagy segítségre van szükséged, keress meg nyugodtan.

Neked mit adott a mai adás? Mit tanultál ebből a podcast részből? Írd le magadnak! Sőt, ha kedved van, írd meg nekem is! Igazán kíváncsi vagyok.

Kapcsolódó cikkem

Ha elsőkézből szeretnél értesülni az újdonságokról, iratkozz fel a hírlevemre!

* kötelező mező
Vállalkozó vagy?

Pénzügyi mentor:

“Teljesen független, mindenféle értékesítési nyomástól mentes, személyre szabott pénzügyi tanácsadás hétköznapi embereknek, pénzvisszafizetési elégedettségi garanciával. Ugyanitt rengeteg hasznos cikk és elektronikus könyv pénzkezelési témákban.”
penzugyimentoralas.hu

Ha elsőkézből szeretnél értesülni az újdonságokról, iratkozz fel a hírlevemre!

* kötelező mező
Vállalkozó vagy?