Mi lett a marketinggel? – Sikeres Nők podcast #19

Life coach Budapest
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: email

Szia Sorstárs!

A marketing ugyanolyan, mint a színház, hiszen mindkettő egy „kreatív homokozó”. Megvannak azonban a maga veszélyei, nehézségei, ráadásul az utóbbi években a hangsúly is áthelyeződött a klasszikus marketingről a salesre vagyis az eladásra. Hogy mit tehetünk most, hogy mire érdemes fókuszálnunk az online marketingünk kapcsán, az kiderül a mai adásunkból.  

Az adás témája tehát, hogy mi a helyzet a mai online marketinggel és hogyan viszonyuljunk hozzá vállalkozóként.

A Női Sikertréner Sikeres Nők podcast sorozatának 19. részében Nagy Erikával, a Mompreneurs közösség alapítójával  és Tollár Mónika brand stylist és vállalkozásfejlesztési tanácsadóval beszélgetünk a témáról.  

Az adásban foglalkozunk azzal, hogy 

  • hogyan lehet egyik szektorból a másikba átmenni, ha azok homlokegyenest mások;
  • mennyit változott az online marketing az utóbbi időben;
  • milyen kihívásokkal kell szembenéznünk, ha online marketingről van szó;
  • hogyan befolyásolja a social media az online marketinget;
  • miért fontos, hogy az ügyfeleink lelkét is ápoljuk;
  • milyen marketingeszközökre lenne szükségünk; 
  • hogyan vihet félre a pszichológiai gondolkodás az online marketingben;
  • milyen szerepet játszhat a marketingben a játékosság, kreativitás, derű;
  • miért fontos a „hogy vagy?” kérdés és
  • mi van akkor, ha ügyfeleink, klienseink, vásárlóink más értékeket képviselnek, mint mi szolgáltatóként.

Van egy nagy különbség a régi és mai marketing között. Eredetileg a marketingnek nem a sales céloknak megfelelő eredményeket kellett prezentálnia, hanem készülhettek olyan kampányok, amelyek valóban csak a felhasználókról, és nem a számokról szóltak. A korabeli marketing tehát inkább „lelki irányultságú” és nem pénzközpontú volt. A mai online marketing azonban kőkeményen pénzorientált, és számon kérik rajta, hogy mennyi pénzt hoz a konyhára. Ez természetesen egy enyhén sarkított vélemény, de a social media hazug nyomulásával a helyzet attól még nem fényes. A fókusz ma sajnos azon van, hogy milyen gyorsan tudod bevonzani a közönségedet és profitábilissá tenni magadat a közösségimédia-felületeken, miközben marketingköntösbe bújtatott kemény salest folytatsz.  

Ha neked is fontos, hogy az online marketinged ügyfélorientált, ezáltal hosszú távon sikeres legyen, mindenképp hallgasd meg az adást!

  • Csak klikkelj a lejátszás gombra, vagy
  • Soundcloudon gépről/ telefonról keress rá a „Női Sikertréner” vagy a „Sikeres Nők” elnevezésekre. 
  • Androidos telefonnal letöltheted magát az ingyenes Podcast Addict applikációt, ahol a „Sikeres Nők”-re rákeresve szintén megtalálsz bennünket.
  • iPhone-ról az iTunes podcastek között keress bennünket. 

Útravaló 

Összeszedtem néhány tanácsot, amely az adásban is elhangzik. Itt a mai útravalód: 

  • Ne álcázd a salest klasszikus marketingnek! 
  • Elégítsd ki az ügyfeleid valódi vágyait, amelyek túlmutatnak a gyors kiszolgáláson.
  • Ma már persze az embereknek is arra van igénye, amit a salesbe átment marketing kínál: azaz, hogy minél hamarabb minél jobb minőséget kapjanak meg, lehetőleg kedvező áron. Az öröm és a várakozás azonban kihunyt az emberekből, és a mohóság került előtérbe. 
  • Ha a marketing pszichológiai alapú (félelemre, újdonságvágyra, elégedetlenségre stb. központosító), akkor sikeresebb lehet. De vajon épp ez az irány a megfelelő? A saját vállalkozásodnál ezt is mérlegelned kell.
  • Újra kezd viszont „divatba jönni” a szelektív vásárlás, azaz az emberek már nem engednek le mindent a torkukon és meglátják, hogy mi van valójában a termékek mögött. A lojalitás ismét előtérbe kerül.
  • Ma már minden elérhető, ezért újabb minőségi termékelőnnyel kell szolgálnunk a vásárlóinknak, ügyfeleinknek. Ez lehet a megbízhatóság, a garanciavállalás, vagy bármi olyan minőség, amely elkötelezetté teszi a vásárlót magad mellett.
  • A vásárlás nem más, mint döntések, szavazatok sorozata valami mellett vagy ellen olyan értelemben, hogy mit gondolunk a világról, milyen nézeteket képviselünk (ökogondolkodás, politikai nézet stb.).
  • Megjelent az egyéni felelősség kérdése is. Korábban nem volt választék, ezért megvettük azt, amit árultak. Ma azonban olyan sok termék vesz körül bennünket, hogy könnyen elveszünk a kínálatban, ezért alaposan mérlegelnünk kell(ene). Ebben a zajban lenne fontos a marketinget eladóként/ kínálatot adóként megfelelően pozícionálni a még nem tudatos vásárlókban is. 
  • Ha az elhangzottakkal kapcsolatban lennének további kérdéseid, keress meg nyugodtan.  

Neked mit adott a mai adás? Mit tanultál ebből a podcast részből? Írd le magadnak! Sőt, ha kedved van, írd meg nekem is! Igazán kíváncsi vagyok.

Kapcsolódó cikkem

☞ Hogyan kommunikálj az ügyfeleiddel?

☞ Milyen a jó marketing?

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: email
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: print

Ha elsőkézből szeretnél értesülni az újdonságokról, iratkozz fel a hírlevemre!

* kötelező mező
Vállalkozó vagy?

Pénzügyi mentor:

“Teljesen független, mindenféle értékesítési nyomástól mentes, személyre szabott pénzügyi tanácsadás hétköznapi embereknek, pénzvisszafizetési elégedettségi garanciával. Ugyanitt rengeteg hasznos cikk és elektronikus könyv pénzkezelési témákban.”
penzugyimentoralas.hu

Ha elsőkézből szeretnél értesülni az újdonságokról, iratkozz fel a hírlevemre!

* kötelező mező
Vállalkozó vagy?