Szia Sorstárs!
Amarketing ugyanolyan, mint a színház, hiszen mindkettő egy „kreatív homokozó”. Megvannak azonban a maga veszélyei, nehézségei, ráadásul az utóbbi években a hangsúly is áthelyeződött a klasszikus marketingről a salesre vagyis az eladásra. Hogy mit tehetünk most, hogy mire érdemes fókuszálnunk az online marketingünk kapcsán, az kiderül a mai adásunkból.
Az adás témája tehát, hogy mi a helyzet a mai online marketinggel és hogyan viszonyuljunk hozzá vállalkozóként.
A Női Sikertréner Sikeres Nők podcast sorozatának 19. részében Nagy Erikával, a Mompreneurs közösség alapítójával és Tollár Mónika brand stylist és vállalkozásfejlesztési tanácsadóval beszélgetünk a témáról.
Az adásban foglalkozunk azzal, hogy
- hogyan lehet egyik szektorból a másikba átmenni, ha azok homlokegyenest mások;
- mennyit változott az online marketing az utóbbi időben;
- milyen kihívásokkal kell szembenéznünk, ha online marketingről van szó;
- hogyan befolyásolja a social media az online marketinget;
- miért fontos, hogy az ügyfeleink lelkét is ápoljuk;
- milyen marketingeszközökre lenne szükségünk;
- hogyan vihet félre a pszichológiai gondolkodás az online marketingben;
- milyen szerepet játszhat a marketingben a játékosság, kreativitás, derű;
- miért fontos a „hogy vagy?” kérdés és
- mi van akkor, ha ügyfeleink, klienseink, vásárlóink más értékeket képviselnek, mint mi szolgáltatóként.
Van egy nagy különbség a régi és mai marketing között. Eredetileg a marketingnek nem a sales céloknak megfelelő eredményeket kellett prezentálnia, hanem készülhettek olyan kampányok, amelyek valóban csak a felhasználókról, és nem a számokról szóltak. A korabeli marketing tehát inkább „lelki irányultságú” és nem pénzközpontú volt. A mai online marketing azonban kőkeményen pénzorientált, és számon kérik rajta, hogy mennyi pénzt hoz a konyhára. Ez természetesen egy enyhén sarkított vélemény, de a social media hazug nyomulásával a helyzet attól még nem fényes. A fókusz ma sajnos azon van, hogy milyen gyorsan tudod bevonzani a közönségedet és profitábilissá tenni magadat a közösségimédia-felületeken, miközben marketingköntösbe bújtatott kemény salest folytatsz.
Ha neked is fontos, hogy az online marketinged ügyfélorientált, ezáltal hosszú távon sikeres legyen, mindenképp hallgasd meg az adást!
- Csak klikkelj a lejátszás gombra, vagy
- Soundcloudon gépről/ telefonról keress rá a „Női Sikertréner” vagy a „Sikeres Nők” elnevezésekre.
- Androidos telefonnal letöltheted magát az ingyenes Podcast Addict applikációt, ahol a „Sikeres Nők”-re rákeresve szintén megtalálsz bennünket.
- iPhone-ról az iTunes podcastek között keress bennünket.
Útravaló
Összeszedtem néhány tanácsot, amely az adásban is elhangzik. Itt a mai útravalód:
- Ne álcázd a salest klasszikus marketingnek!
- Elégítsd ki az ügyfeleid valódi vágyait, amelyek túlmutatnak a gyors kiszolgáláson.
- Ma már persze az embereknek is arra van igénye, amit a salesbe átment marketing kínál: azaz, hogy minél hamarabb minél jobb minőséget kapjanak meg, lehetőleg kedvező áron. Az öröm és a várakozás azonban kihunyt az emberekből, és a mohóság került előtérbe.
- Ha a marketing pszichológiai alapú (félelemre, újdonságvágyra, elégedetlenségre stb. központosító), akkor sikeresebb lehet. De vajon épp ez az irány a megfelelő? A saját vállalkozásodnál ezt is mérlegelned kell.
- Újra kezd viszont „divatba jönni” a szelektív vásárlás, azaz az emberek már nem engednek le mindent a torkukon és meglátják, hogy mi van valójában a termékek mögött. A lojalitás ismét előtérbe kerül.
- Ma már minden elérhető, ezért újabb minőségi termékelőnnyel kell szolgálnunk a vásárlóinknak, ügyfeleinknek. Ez lehet a megbízhatóság, a garanciavállalás, vagy bármi olyan minőség, amely elkötelezetté teszi a vásárlót magad mellett.
- A vásárlás nem más, mint döntések, szavazatok sorozata valami mellett vagy ellen olyan értelemben, hogy mit gondolunk a világról, milyen nézeteket képviselünk (ökogondolkodás, politikai nézet stb.).
- Megjelent az egyéni felelősség kérdése is. Korábban nem volt választék, ezért megvettük azt, amit árultak. Ma azonban olyan sok termék vesz körül bennünket, hogy könnyen elveszünk a kínálatban, ezért alaposan mérlegelnünk kell(ene). Ebben a zajban lenne fontos a marketinget eladóként/ kínálatot adóként megfelelően pozícionálni a még nem tudatos vásárlókban is.
- Ha az elhangzottakkal kapcsolatban lennének további kérdéseid, keress meg nyugodtan.
Neked mit adott a mai adás? Mit tanultál ebből a podcast részből? Írd le magadnak! Sőt, ha kedved van, írd meg nekem is! Igazán kíváncsi vagyok.
Kapcsolódó cikkem
A hozzászólások jelenleg nem engedélyezettek ezen a részen.