Mi lett a marketinggel? – Sikeres Nők podcast #19

Life coach Budapest

Szia Sorstárs!

Amarketing ugyanolyan, mint a színház, hiszen mindkettő egy „kreatív homokozó”. Megvannak azonban a maga veszélyei, nehézségei, ráadásul az utóbbi években a hangsúly is áthelyeződött a klasszikus marketingről a salesre vagyis az eladásra. Hogy mit tehetünk most, hogy mire érdemes fókuszálnunk az online marketingünk kapcsán, az kiderül a mai adásunkból.  

Az adás témája tehát, hogy mi a helyzet a mai online marketinggel és hogyan viszonyuljunk hozzá vállalkozóként.

A Női Sikertréner Sikeres Nők podcast sorozatának 19. részében Nagy Erikával, a Mompreneurs közösség alapítójával  és Tollár Mónika brand stylist és vállalkozásfejlesztési tanácsadóval beszélgetünk a témáról.  

Az adásban foglalkozunk azzal, hogy 

  • hogyan lehet egyik szektorból a másikba átmenni, ha azok homlokegyenest mások;
  • mennyit változott az online marketing az utóbbi időben;
  • milyen kihívásokkal kell szembenéznünk, ha online marketingről van szó;
  • hogyan befolyásolja a social media az online marketinget;
  • miért fontos, hogy az ügyfeleink lelkét is ápoljuk;
  • milyen marketingeszközökre lenne szükségünk; 
  • hogyan vihet félre a pszichológiai gondolkodás az online marketingben;
  • milyen szerepet játszhat a marketingben a játékosság, kreativitás, derű;
  • miért fontos a „hogy vagy?” kérdés és
  • mi van akkor, ha ügyfeleink, klienseink, vásárlóink más értékeket képviselnek, mint mi szolgáltatóként.

Van egy nagy különbség a régi és mai marketing között. Eredetileg a marketingnek nem a sales céloknak megfelelő eredményeket kellett prezentálnia, hanem készülhettek olyan kampányok, amelyek valóban csak a felhasználókról, és nem a számokról szóltak. A korabeli marketing tehát inkább „lelki irányultságú” és nem pénzközpontú volt. A mai online marketing azonban kőkeményen pénzorientált, és számon kérik rajta, hogy mennyi pénzt hoz a konyhára. Ez természetesen egy enyhén sarkított vélemény, de a social media hazug nyomulásával a helyzet attól még nem fényes. A fókusz ma sajnos azon van, hogy milyen gyorsan tudod bevonzani a közönségedet és profitábilissá tenni magadat a közösségimédia-felületeken, miközben marketingköntösbe bújtatott kemény salest folytatsz.  

Ha neked is fontos, hogy az online marketinged ügyfélorientált, ezáltal hosszú távon sikeres legyen, mindenképp hallgasd meg az adást!

  • Csak klikkelj a lejátszás gombra, vagy
  • Soundcloudon gépről/ telefonról keress rá a „Női Sikertréner” vagy a „Sikeres Nők” elnevezésekre. 
  • Androidos telefonnal letöltheted magát az ingyenes Podcast Addict applikációt, ahol a „Sikeres Nők”-re rákeresve szintén megtalálsz bennünket.
  • iPhone-ról az iTunes podcastek között keress bennünket. 

Útravaló 

Összeszedtem néhány tanácsot, amely az adásban is elhangzik. Itt a mai útravalód: 

  • Ne álcázd a salest klasszikus marketingnek! 
  • Elégítsd ki az ügyfeleid valódi vágyait, amelyek túlmutatnak a gyors kiszolgáláson.
  • Ma már persze az embereknek is arra van igénye, amit a salesbe átment marketing kínál: azaz, hogy minél hamarabb minél jobb minőséget kapjanak meg, lehetőleg kedvező áron. Az öröm és a várakozás azonban kihunyt az emberekből, és a mohóság került előtérbe. 
  • Ha a marketing pszichológiai alapú (félelemre, újdonságvágyra, elégedetlenségre stb. központosító), akkor sikeresebb lehet. De vajon épp ez az irány a megfelelő? A saját vállalkozásodnál ezt is mérlegelned kell.
  • Újra kezd viszont „divatba jönni” a szelektív vásárlás, azaz az emberek már nem engednek le mindent a torkukon és meglátják, hogy mi van valójában a termékek mögött. A lojalitás ismét előtérbe kerül.
  • Ma már minden elérhető, ezért újabb minőségi termékelőnnyel kell szolgálnunk a vásárlóinknak, ügyfeleinknek. Ez lehet a megbízhatóság, a garanciavállalás, vagy bármi olyan minőség, amely elkötelezetté teszi a vásárlót magad mellett.
  • A vásárlás nem más, mint döntések, szavazatok sorozata valami mellett vagy ellen olyan értelemben, hogy mit gondolunk a világról, milyen nézeteket képviselünk (ökogondolkodás, politikai nézet stb.).
  • Megjelent az egyéni felelősség kérdése is. Korábban nem volt választék, ezért megvettük azt, amit árultak. Ma azonban olyan sok termék vesz körül bennünket, hogy könnyen elveszünk a kínálatban, ezért alaposan mérlegelnünk kell(ene). Ebben a zajban lenne fontos a marketinget eladóként/ kínálatot adóként megfelelően pozícionálni a még nem tudatos vásárlókban is. 
  • Ha az elhangzottakkal kapcsolatban lennének további kérdéseid, keress meg nyugodtan.  

Neked mit adott a mai adás? Mit tanultál ebből a podcast részből? Írd le magadnak! Sőt, ha kedved van, írd meg nekem is! Igazán kíváncsi vagyok.

Kapcsolódó cikkem

☞ Hogyan kommunikálj az ügyfeleiddel?

☞ Milyen a jó marketing?

Egy hozzászólás a(z) “Mi lett a marketinggel? – Sikeres Nők podcast #19” című bejegyzéshez

A hozzászólások jelenleg nem engedélyezettek ezen a részen.

Ha elsőkézből szeretnél értesülni az újdonságokról, iratkozz fel a hírlevemre!

* kötelező mező