6 tipp, hogy ne csak átvészeld az uborkaszezont a vállalkozásodban

Life coach Budapest
Share on facebook
Share on email

Minden vállalkozás életében vannak olyan időszakok, amikor kevesebb a munka, a vásárló, a megrendelő. Ez az uborkaszezon a vállalkozásban. Ami egyfelől jó is, másfelől viszont nagyon elkeserítően tud hatni ránk, hiszen ilyenkor a legtöbb esetben visszaesik a bevételünk is. Vajon minden vállalkozó életében van ilyen uborkaszezon? Mit tudunk tenni, hogy kivédjük ezt az időszakokat? Ha nem tudjuk kivédeni, akkor hogyan tudjuk jól kihasználni?

A vállalkozások életében, vannak klasszikusan ismert csendesebb időszakok. Ilyenkor a legtöbb vállalkozás alacsonyabb intenzitással működik.  Az egyik ilyen ismert időszak a nyár, a másik pedig a karácsony környéke. Természetesen vannak olyan vállalkozások, amelyek pont ebben az időszakban a legleterheltebbek. Az ő életükben máskor van jelen az uborkaszezon. A ciklikusság az, ami minden vállalkozás életében megfigyelhető. Ez a ciklikusság olyan, mint a természetben az évszakok váltakozása vagy az aratás, vetés időszaka. Ahogy a földet sem lehet folyamatosan kizsigerelni, ugyanúgy nekünk és a vállalkozásunknak is szüksége van a pihenésre, csendesebb időszakokra.

Tartalék képzés

Természetesen azért tehetünk pár dolgot, hogy ne ínségként éljük meg ezt az időszakot. A legnyilvánvalóbb megoldás a felhalmozás. Amikor tudatosan felkészülünk ezekre a csendesebb időszakokra, tartalékot képezünk, és ennek segítségével jutunk túl a nehéz heteken, hónapokon. Ritkán fordul elő olyan, hogy a bevételünk teljesen megszűnik, inkább az a jellemző, hogy visszaesik. Figyeld meg – az elmúlt évek tapasztalatát figyelembe véve – a visszaesés mértékét és amikor tartalék képzésben gondolkozol, ezt a különbséget vedd figyelembe. A tartalékképzés egy friss vállalkozás esetén szinte lehetetlen, hiszen ilyenkor még az erősebb időszakokban megszerezhető bevétel is kihívást jelent. Ha most kezded a vállalkozásodat, fontos, hogy már a tervezéskor tudatosítsd, neked mikor lesz uborkaszezon a vállalkozásban.

Több lábon állás

Amennyiben a tartalékképzés nem megoldható, megoldás lehet, ha a szolgáltatás vagy termékpalettádra beemelsz valami olyat, aminek pont ebben az uborkaszezonban van szezonalitása. Tapasztalatom szerint, kevés olyan vállalkozás van, ahol ezt könnyen kivitelezhető. Amennyiben ahhoz, hogy ezt az időszakot átvészeld, egy merőben más tevékenységet kell kialakítanod, érdemes elgondolkozni, megéri-e belevágni. Hiszen ez olyan lesz, mintha két vállalkozást vinnél, ami hosszú távon nagyon fárasztó tud lenni. A végén könnyen kerülhetsz olyan helyzetben, hogy egyik sem megy igazán.

6 tipp, hogy ne fájjon az uborkaszezon a vállalkozásban

Én nem gondolom, hogy ezek a csendesebb időszakok rosszat tennének a vállalkozásomnak. Sőt az tapasztalom, hogy rengeteg olyan lehetőséget rejt magában, amivel a vállalkozásomat fejleszthetem, bővíthetem, erősíthetem. Összeszedtem neked azokat a dolgokat, amiket megtehetsz vállalkozásodért, ebben a nyugisabb időszakban, annak érdekében, hogy hasznosan teljen el az idő.

#1 tipp: Értékelés

Itt az idő, hogy értékeld a vállalkozásod elmúlt időszakát. Amikor pörög a biznisz, sosincs időnk arra, hogy kielemezzük a saját teljesítményünket. Valóban hatékony az, amit csinálunk? Min lenne érdemes változtatni? Mi az, ami valóban pénzt hoz a konyhára és mi az, ami idő és energia pazarlás? A most megismert tanulságok, segítenek hatékonyabbá, jobbá tenni a vállalkozásodat.

#2 tipp:Felfrissülés

Nézz a vállalkozásodra külső szemmel! Nézz rá, a honlapodra, a feededre, a boltodra és önmagadra. Hogyan hat a megjelenésed online és offline? Azt sugárzod, amit szeretnél? Összhangban vagy magaddal? Vagy éppen itt az ideje egy ráncfelvarrásnak? Ez az idő alkalmas arra, hogy 
megszépülj, megújulj. Hogy elvégezd azokat az apró simításokat, finomításokat, amik mindig is hiányoztak a tökéletességhez.

#3 tipp: Érd utol magad!

Én állandóan el vagyok maradva az adminisztrációval. Így a nyugisabb időszakokat mindig arra használom, hogy megcsinálom az elmaradt papírmunkát. Sőt még arra is szakítok időt, hogy újragondoljam az egész nyilvántartási, adminisztrációs rendszeremet. Te ésszerűen dokumentálsz? Lehetne hatékonyabbá tenni? Időt spórolhatsz meg, ha hajlandó vagy újratervezni a háttérmunkákat. Hidd el, később nagyon hálás leszel érte magadnak!

#4 tipp: Tervezz előre!

Ha minden igaz, az elmúlt időszak elemzésekor, egy rakás hasznos információt, tapasztalatot nyertél. Építsd be a következő időszak működésébe ezeket a tapasztalatokat. Fontos, hogy ha nem vagy elégedett a teljesítménnyel, akkor változtass a működéseden. Nem nehéz belátni, hogy ha mindent ugyanúgy csinálsz mint eddig, akkor az eredmény is ugyanaz lesz.

#5 tipp: Tanulj meg új készségeket!

Neked sincs sincs időd elolvasni a könyveket, év közben? Alig van időd figyelni a trendeket? Időnként csak kapkodod a fejed, az újdonság? Ezt az időszakot arra is használhatod, hogy új benyomásokat szerzel, készségeket sajátítasz el, vagy elmélyíted a már meglévőket. Most van időd képbe kerülni az új piaci trendekkel. Ne feledd, tudásod folyamatos fejlesztése, elengedhetetlen feltétele a sikernek.

#6 tipp: Pihenj és töltekezz!

És a végső, de mégis legfontosabb tanácsom, hogy pihenj és töltekezz! Hiszen a vállalkozásod legfontosabb eleme Te vagy. Most van itt a lehetőség, hogy visszatöltsd azt, amit a rohanós időszakban a vállalkozásod, az ügyfeleid kivettek belőled. Vigyázz magadra és töltődj fel, hogy minél jobban jobban meglovagolhasd a következő óriás hullámot.

Szóval ne pánikolj, ha itt az uborkaszezon a vállalkozásban, hanem használd ki okosan!

Egy vállalkozás felépítése hosszú és kitartó munkát igényel. Ha úgy érzed, hogy ezen a hosszú úton elbizonytalanodtál, motiválatlanná váltál, vagy csak egyedül vagy a kérdéseiddel,  keress meg bátran!

Ha tetszett a cikk, oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel!

Ha elsőkézből szeretnél értesülni az újdonságokról, iratkozz fel a hírlevemre!

* kötelező mező
Vállalkozó vagy?
This error message is only visible to WordPress admins

Error: Access Token for noisikertrener is not valid or has expired. Feed will not update.

There's an issue with the Instagram Access Token that you are using. Please obtain a new Access Token on the plugin's Settings page.
If you continue to have an issue with your Access Token then please see this FAQ for more information.

Error: No posts found.

Make sure this account has posts available on instagram.com.

Pénzügyi mentor:

“Teljesen független, mindenféle értékesítési nyomástól mentes, személyre szabott pénzügyi tanácsadás hétköznapi embereknek, pénzvisszafizetési elégedettségi garanciával. Ugyanitt rengeteg hasznos cikk és elektronikus könyv pénzkezelési témákban.”
penzugyimentoralas.hu

Ha elsőkézből szeretnél értesülni az újdonságokról, iratkozz fel a hírlevemre!

* kötelező mező
Vállalkozó vagy?