Szia Sorstárs!
Vállalkozó vagy? Itthon vagy külföldön? Szerinted miért lehet könnyebben kint vállalkozni, akár kicsiben is, mint Magyarországon? Milyen tendenciák mentén születnek a határon túli vállalkozások, és milyen támogatást kapunk mi az itthoni terveink megvalósításához?
A mai adásban erről beszélgettünk.
Mai témánk a hazai és külföldi vállalkozói lét közötti különbségek. Annak okai, tendenciái, lehetőségei.
A Női Sikertréner Sikeres Nők podcast sorozatának 10. részében Sonkoly Brigittával, a Kicsicake Cupcake Bar egyik tulajdonos-alapítójával beszélgettünk a hazai vállalkozói lét nehézségeiről, külföldről nézve. Brigitta 15 éve él kint, és onnan vezeti – itthon élő testvérével közösen – budapesti sütibárját.
Az adásban érintjük
- a hazai és külföldi vásárlói attitűdöt,
- a hazai és külföldi bürokrácia közti különbségeket,
- a hazai és külföldi társadalmi támogatottság kérdését,
- a fejlődési lehetőségeket, illetve
- a vállalkozói lét kihívásai közti különbségeket is.
Mert különbségek bőven vannak, de a cél az lenne, hogy a már hazánkban is megmutatkozó megújulás iránti igény természetes legyen, nemcsak a vállalkozásokban, hanem a mindennapi emberek gondolkodásában is.
Ha érdekel mennyiben másabb külföldön vállalkozni, mindenképp hallgasd meg az adást!
- Csak klikkelj a lejátszás gombra, vagy
- Soundcloudon gépről/ telefonról keress rá a „Női Sikertréner” vagy a „Sikeres Nők” elnevezésekre.
- Androidos telefonnal letöltheted magát az ingyenes Podcast Addict applikációt, ahol a „Sikeres Nők”-ra rákeresve szintén megtalálsz bennünket.
- iPhone-ról az iTunes podcastek között keress bennünket.
Útravaló
Összeszedtem, melyek azok az alapvető különbségek, amelyekre az adásban fény derült. Itt a mai útravalód:
- Magyarországon még mindig a rizikótól való félelem, a zárkózottság, a megújulni képtelenség köti gúzsba az embereket. Külföldön sokkal rugalmasabban kezelik az új élethelyzeteket.
- Hazánkban továbbra is a pénz az úr, amely erőteljesen meghatározza a vásárlói attitűdöt. Itthon éppen ezért a minőségi kézműves termékek is a luxus kategóriájába tartoznak. Külföldön természetesebb, hogy a minőség, érték.
- Külföldön a vállalkozások támogatói közege (a jogszabályok, a bürokrácia) flexibilis, biztosítja a folyamatos fejlődést, support-shop-okkal segítik a kisvállalkozásokat. Magyarországon ezzel szemben szerteágazó, zavaros, ellehetetlenítő jogszabályrendszer van.
- Itthon nagy a konkurenciaharc akár a kis- és nagyvállalkozások között is, míg kint a nagyok felkarolják a felnövekvő vállalkozásokat.
- A magyar vállalkozóknak azonban az az erőssége, hogy egy nem támogató közegben is képesek fennmaradni. A szívósság, a szorgalom, a küzdeni tudás megkülönböztet bennünket másoktól.
- A hazai Mompreneur közösség egy olyan kezdeményezés, amely már a jövőt vetíti elénk.
- Ha kérdésed lenne az elhangzottakkal kapcsolatban, keress meg nyugodtan.
Neked mit adott a mai adás? Mit tanultál ebből a podcast részből? Írd le magadnak! Sőt, ha kedved van, írd meg nekem is! Igazán kíváncsi vagyok.