Szia Sorstárs!
A brandépítés akkor sikeres, ha bizonyos kérdések mentén haladunk a folyamatban. Ha még nincs márkánk, érdemes puzzleben gondolkoznunk annak kialakításakor. Három alapvető kérdést kell tudnunk megválaszolni ahhoz, hogy elindulhassunk az úton. Hogy mi ez a három és hogyan érdemes rájuk válaszolni, az kiderül a mai adásunkból.
Mai témánk tehát, hogy milyen kérdések és válaszok mentén építsd fel a brandedet.
A Női Sikertréner Sikeres Nők podcast sorozatának 21. részében Tollár Mónika brand stylisttal beszélgetek a témáról.
Az adásban foglalkozunk azzal, hogy
- mi az a három alapvető kérdés, amelynek megválaszolása elengedhetetlen a márkaépítéshez;
- hogyan kell ezeket megválaszolni, hogy konkrétumokat találjunk a brandünkkel kapcsolatban;
- hogyan legyünk közérthetők a kommunikációnkban és miért is fontos ez;
- hány vetülete és oldala van a tevékenységünknek, és kell-e ezekkel másképpen foglalkoznunk a brandépítés során;
- miért fontos a küldetésünk megfogalmazása és miben segít ez;
- mi a kapcsolat a küldetés és a motiváció között a brandépítés kapcsán;
- hogyan hat a küldetés hiánya a fogyasztókra, valamint
- hogy miben más a vízió és miért elengedhetetlen a megléte.
Egy brand küldetése, ezen túl pedig a víziója alapvető fontossággal bír egy vállalkozás életében. Ezek a fogalmak azonban szorosan kapcsolódnak ahhoz a tézishez is, hogy egy igazán jó vállalkozás nem termékeket vagy szolgáltatást kínál, hanem megoldásokat. A brandépítés folyamatában tehát meg kell fogalmaznunk, hogy milyen réteghez kívánunk szólni, és annak milyen problémájához kívánunk megoldást kínálni.
Ha neked is fontos, hogy tisztán lásd a saját márkádat és annak küldetését, mindenképp hallgasd meg az adást!
- Csak klikkelj a lejátszás gombra, vagy
- Soundcloudon gépről/ telefonról keress rá a „Női Sikertréner” vagy a „Sikeres Nők” elnevezésekre.
- Androidos telefonnal letöltheted magát az ingyenes Podcast Addict applikációt, ahol a „Sikeres Nők”-re rákeresve szintén megtalálsz bennünket.
- iPhone-ról az iTunes podcastek között keress bennünket.
Útravaló
Összeszedtem néhány tanácsot, amely az adásban is elhangzik. Itt a mai útravalód:
- Fogalmazd meg magadnak, hogy mit, hogyan és miért csinálsz.
- Teszteld le a gyermekeiden, hogy értik-e, mivel foglalkozol. Ha igen, valószínűleg jól kommunikálod a márkádat.
- Újra és újra tedd fel magadnak a kérdést, hogy mit ad neked a branded, a vállalkozásod és változtass, ha szükséges.
- Nem az a lényeg, hogy eltaláld a jó választ a kérdéseidre, hanem hogy lefedd azt, amiről a márkád szól. Hallgass mindeközben belülre.
- Figyelj a célcsoportod visszajelzéseire, és tervezd magad újra, ha a kereslet és az igény változik.
- Írj magadnak egy küldetésnyilatkozatot, és soha ne felejtsd el, hogy kezdetben ez volt a célod. Emlékeztesd magad arra a pillanatra, amikor megfogalmaztad ezt a tételmondatot, mert ekkor voltál igazán egy a márkáddal.
- Legyen víziód, vagyis egy olyan vágyott jövőd, amely túlmutat önmagadon és egy jobb életet támogat. A vízió tudja tartani benned a lelkesedést és segíti az alázat meglétét a munkádban.
- Úgy fogalmazd meg a piaci brandyd lényegét, hogy a márkád attribútumai transzparensek és konkrétak legyenek.
- Fogalmazd meg a céges és a privát céljaidat is a vállalkozásoddal kapcsolatban. Fontos, hogy a kettő között ne legyen nagy különbség.
- Ha az elhangzottakkal kapcsolatban lennének további kérdéseid, keress meg nyugodtan. (Link a kapcsolatra).
Neked mit adott a mai adás? Mit tanultál ebből a podcast részből? Írd le magadnak! Sőt, ha kedved van, írd meg nekem is! Igazán kíváncsi vagyok.
Kapcsolódó cikkem
☞Brandépítés folyamata – Sikeres Nők Podcast #20
☞ Mi lett a marketinggel?– Sikeres Nők Podcast #19