Miért fontos a piackutatás? – Sikeres Nők Podcast #18

Life coach Budapest

Szia Sorstárs!

Napsütés, fény, kávészünet – ha máshol nem, a Zoom hátterében, hogy az online meetingjeink is jó hangulatban teljenek. Ma nem beszélünk semmi negatívumról, sokkal inkább szobatisztaságról, hordozható bilikről és arról, mi köze mindennek a vállalkozói léthez. Talán már sejted? Igen, a piackutatásról és annak hatásairól lesz ma szó pandémiától függően és függetlenül is.

Mai témánk tehát, hogy miért olyan fontos a piackutatás egy vállalkozás életében. 

A Női Sikertréner Sikeres Nők podcast sorozatának 18. részében ismét Nagy Erikával, a Mompreneurs közösség alapítójával beszélgetünk a témáról.  

Az adásban foglalkozunk azzal, hogy 

  • Kik között végezzük el a piackutatást, azaz mennyire széles az a réteg, amelyet meg kell ezzel céloznunk;
  • mit értünk igényfelmérés és hogyan értelmezzük a kapott válaszokat;
  • hogyan kapcsolódik ide a szinkronicitás;
  • milyen piaci válaszok lehetségesek a piaci résekre;
  • hogyan járhatunk el a legjobban, ha új ötletet hozunk be a piacra;
  • mi az a design gondolkodás;
  • szükség van-e folyamatos termékfejlesztésre és
  • miért jó, ha kapunk negatív visszajelzéseket is.

Egy biztos, ha van egy új terméked, egy új ötletedet, ne csak a barátnődet vagy a családodat kérdezd meg, hogy tetszik-e nekik az, amit kitaláltál, mert lehet, hogy nem épp ők a célcsoportod. Ugyanakkor az is előfordulhat, hogy egy bizonyos piaci igényre adott válaszod, vagyis az adott ötleted ígéretes, de mégsem tökéletes. Szükséged van tehát tesztverzióra, tesztekre, visszajelzésekre, módosításokra, újratesztelésre. Ekkor lehetsz csak biztos abban, hogy az ötleted valóban megfelel a piaci igényeknek. Ne feledd azonban, hogy a visszajelzésekkel is körültekintően és alaposan kell eljárnod, hiszen minden visszajelzést többféleképpen is beépíthetsz a termékfejlesztésbe, a termékkommunikációba.

Ha neked is fontos, hogy a termékedre, szolgáltatásodra tényleg legyen igény, és a vállalkozásod ne egy helyben toporogjon, mindenképp hallgasd meg az adást!

  • Csak klikkelj a lejátszás gombra, vagy
  • Soundcloudon gépről/ telefonról keress rá a „Női Sikertréner” vagy a „Sikeres Nők” elnevezésekre. 
  • Androidos telefonnal letöltheted magát az ingyenes Podcast Addict applikációt, ahol a „Sikeres Nők”-re rákeresve szintén megtalálsz bennünket.
  • iPhone-ról az iTunes podcastek között keress bennünket. 

Útravaló 

Összeszedtem néhány tanácsot, amely az adásban is elhangzik. Itt a mai útravalód: 

  • Feltétlenül végezz piackutatást!
  • Ne a saját ötletedet akard eladni, hanem igazítsd azt a célközönségedre.
  • Határozd meg a Buyer Personát!
  • Mérd fel a célcsoportodat, és nézd meg, biztosan csak egy vagy inkább több szegmensről van-e szó. 
  • Ne légy lusta ahhoz, hogy végigjárd a tesztfázis köreit. Ne spórolj a visszajelzések feldolgozásával sem!
  • Ne feledd, a felhasználó is „diktálja” a piacot. Maradj vele folyamatosan kapcsolatban. Folytass kétoldalú kommunikációt a vállalkozásodban.
  • Automatizáld ezeket a folyamatokat.
  • Mérlegelj, vizsgálódj és vond le a tanulságokat a visszajelzésekből.
  • Ha az elhangzottakkal kapcsolatban lennének további kérdéseid, keress meg nyugodtan. 

Neked mit adott a mai adás? Mit tanultál ebből a podcast részből? Írd le magadnak! Sőt, ha kedved van, írd meg nekem is! Igazán kíváncsi vagyok.

Kapcsolódó cikkem

Hogyan kommunikálj az ügyfeleiddel?

Hogyan éljük túl vállalkozóként a koronavírust?

0 hozzászólás a(z) “Miért fontos a piackutatás? – Sikeres Nők Podcast #18” című bejegyzéshez

Ha elsőkézből szeretnél értesülni az újdonságokról, iratkozz fel a hírlevemre!

* kötelező mező
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.