Szia Sorstárs!
Ha a jelenlegi helyzetben te is otthonról dolgozol és gondod van az otthoni munkavégzés hatékonyságával, mert épp lógnak közben rajtad a gyerekek, vagy csak egyszerűen nehezen birkózol meg a teendőiddel, akkor érteni fogod, miért fontos, hogy foglalkozzunk ezzel a kérdéssel is.
A mai adásban erről beszélgetünk.
Mai témánk az otthoni munkavégzés nehézségei a koronavírus időszakában.
A Női Sikertréner Sikeres Nők podcast sorozatának 16. részében Kiglics Nadinkával beszélgetünk, aki már több mint 18 éve dolgozik otthonról több cégnek is 3 gyermek, 4 macska és 1 kutya mellől.
Az adásban foglalkozunk azzal, hogy
- mi a különbség a home office és a working from home között;
- milyen adminisztratív feladatok végezhetők teljesen önállóan;
- milyen kihívások érhetnek minket az otthoni munkavégzés közben;
- hogyan válasszuk szét a szerepköreinket az otthoni munkavégzés során;
- hogyan motiváljuk magunkat otthon is a munkavégzésben;
- hogyan rendszerezzük a teendőinket;
- hogyan szabjuk újra vagy át az otthoni rendszereket és állítsunk fel új szabályokat;
- hogyan működhet a kapcsolattartás a kollégákkal;
- mennyire másként kell kommunikálnunk otthoni munkavégzés során a kollégákkal;
- hogyan delegáljunk feladatokat és hogy
- hogyan töltődjünk fel a járványidőszakban.
Kisgyermekek mellől sokan kezdenek el otthonról dolgozni, mert az embernek a gyermeknevelés mellett is szüksége van „felnőttlétre”. Minél korábban kezdjük így a távmunkát vagy az otthoni munkát, annál hamarabb megszokja a család is ezt a „légkört”. A jelenlegi járványhelyzet miatt azonban sokan kerültek kényszer home officeba, amely teljesen új helyzet a legtöbb ember számára. Az otthoni munkavégzés pedig – függetlenül attól, hogy valóban home officeról vagy otthoni munkahelyről van szó – nagy szervezettséget és rendszerezettséget követel. A kérdés már csak az, hogy hogyan.
Ha a te is otthonról dolgozol, és most kerültél ebbe a helyzetbe, mindenképp hallgasd meg az adást!
- Csak klikkelj a lejátszás gombra, vagy
- Soundcloudon gépről/ telefonról keress rá a „Női Sikertréner” vagy a „Sikeres Nők” elnevezésekre.
- Androidos telefonnal letöltheted magát az ingyenes Podcast Addict applikációt, ahol a „Sikeres Nők”-re rákeresve szintén megtalálsz bennünket.
- iPhone-ról az iTunes podcastek között keress bennünket.
Útravaló
Összeszedtem, melyek azok a pontok, amelyek segíthetnek neked eligazodni ebben a helyzetben. Itt a mai útravalód:
- Az otthoni munkavégzés az egész családodat érinti. Értesd meg a családtagjaiddal, hogy ez egy „közösségi feladat”, vagyis mindenkinek el kell fogadnia, hogy neked dolgoznod kell.
- Ha van külön szobád, vonulj oda vissza és tudatosítsd a többiekben, hogy mikor nem vagy elérhető.
- Vond be a családodat is a háztartás vezetésébe, hogy ne minden otthoni teendő a te nyakadba szakadjon vagy továbbra is rajtad maradjon.
- Keresd meg a saját kapaszkodóidat, hogy mindig motivált tudj maradni: ez lehet egy munkaszervezős, kipipálható táblázat, egy naptár, ahol az összes teendődet (munka, háztartás, család stb.) vezetheted, de lehet egy füzet is.
- Ezek segítenek abban is, hogy lásd a haladásodat, könnyebb legyen az időbeosztásodat elkészíteni.
- Keresd meg a nap legcsendesebb időszakát, amikor nagyobb munka elvégzésére is lehet időd és te is a leghatékonyabb vagy. Használd ki ezt az időzónát és a komolyabb feladatokat ekkor végezd el.
- Ha home officeban dolgozol, akkor a kollégák felé is jelezned kell, hogy mikor vagy elérhető, vagy mikor végzel éppen elmélyült munkát, hogy ne zavarjanak meg kisebb-nagyobb kérdésekkel. Ehhez is tökéletes egy közös naptár.
És még további tippek…
- Ne felejtsd el, hogy az otthoni munkavégzés egyik nagy nehézsége a szemtől-szembeni kommunikáció elmaradása, amikor nonverbális kommunikációval is segítheted a megértést. Ezért fontos, hogy nagyon figyelmesen és pontosan add át most a feladatokat vagy adj visszajelzést a munkatársaidnak.
- Keressétek meg a közös céges, kollegiális kommunikációs felületet, amelyen keresztül a kollégák érintkeznek egymással. Így nem vész el semmilyen információ és mindenki számára egyértelműen követhető a munkavégzés.
- Érdemes átgondolni, hogy milyen szoftvert használtok a csapattal és az vajon most, ebben a helyzetben is megfelelő-e a munkavégzésére.
- Hozzatok létre egy külön csatornát, ahol a kollégákkal, barátokkal „pótolhatjátok” a személyes találkozásokat, ahol egy kicsit kiereszthetitek a gőzt.
- Végezetül pedig találj új otthoni rutinokat, hiszen a jelenlegi helyzetben a régiek nem működnek. Az új napi rutin kialakítása hatalmas biztonságérzetet fog adni.
- Ha kérdésed lenne az elhangzottakkal kapcsolatban, vagy segítségre van szükséged, keress meg nyugodtan.
Neked mit adott a mai adás? Mit tanultál belőle? Írd le magadnak! Sőt, ha kedved van, írd meg nekem is! Igazán kíváncsi vagyok.