Otthoni munkavégzés kihívásai – Sikeres Nők Podcast #16

Life coach Budapest
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: email

Szia Sorstárs!

Ha a jelenlegi helyzetben te is otthonról dolgozol és gondod van az otthoni munkavégzés hatékonyságával, mert épp lógnak közben rajtad a gyerekek, vagy csak egyszerűen nehezen birkózol meg a teendőiddel, akkor érteni fogod, miért fontos, hogy foglalkozzunk ezzel a kérdéssel is. 

A mai adásban erről beszélgetünk. 

Mai témánk az otthoni munkavégzés nehézségei a koronavírus időszakában. 

A Női Sikertréner Sikeres Nők podcast sorozatának 16. részében Kiglics Nadinkával beszélgetünk, aki már több mint 18 éve dolgozik otthonról több cégnek is 3 gyermek, 4 macska és 1 kutya mellől.

Az adásban foglalkozunk azzal, hogy 

  • mi a különbség a home office és a working from home között;
  • milyen adminisztratív feladatok végezhetők teljesen önállóan;
  • milyen kihívások érhetnek minket az otthoni munkavégzés közben;
  • hogyan válasszuk szét a szerepköreinket az otthoni munkavégzés során;
  • hogyan motiváljuk magunkat otthon is a munkavégzésben;
  • hogyan rendszerezzük a teendőinket;
  • hogyan szabjuk újra vagy át az otthoni rendszereket és állítsunk fel új szabályokat;
  • hogyan működhet a kapcsolattartás a kollégákkal;
  • mennyire másként kell kommunikálnunk otthoni munkavégzés során a kollégákkal;
  • hogyan delegáljunk feladatokat és hogy
  • hogyan töltődjünk fel a járványidőszakban.

Kisgyermekek mellől sokan kezdenek el otthonról dolgozni, mert az embernek a gyermeknevelés mellett is szüksége van „felnőttlétre”. Minél korábban kezdjük így a távmunkát vagy az otthoni munkát, annál hamarabb megszokja a család is ezt a „légkört”. A jelenlegi járványhelyzet miatt azonban sokan kerültek kényszer home officeba, amely teljesen új helyzet a legtöbb ember számára. Az otthoni munkavégzés pedig – függetlenül attól, hogy valóban home officeról vagy otthoni munkahelyről van szó – nagy szervezettséget és rendszerezettséget követel. A kérdés már csak az, hogy hogyan.

Ha a te is otthonról dolgozol, és most kerültél ebbe a helyzetbe, mindenképp hallgasd meg az adást!

  • Csak klikkelj a lejátszás gombra, vagy
  • Soundcloudon gépről/ telefonról keress rá a „Női Sikertréner” vagy a „Sikeres Nők” elnevezésekre. 
  • Androidos telefonnal letöltheted magát az ingyenes Podcast Addict applikációt, ahol a „Sikeres Nők”-re rákeresve szintén megtalálsz bennünket.
  • iPhone-ról az iTunes podcastek között keress bennünket. 

Útravaló 

Összeszedtem, melyek azok a pontok, amelyek segíthetnek neked eligazodni ebben a helyzetben. Itt a mai útravalód: 

  • Az otthoni munkavégzés az egész családodat érinti. Értesd meg a családtagjaiddal, hogy ez egy „közösségi feladat”, vagyis mindenkinek el kell fogadnia, hogy neked dolgoznod kell. 
  • Ha van külön szobád, vonulj oda vissza és tudatosítsd a többiekben, hogy mikor nem vagy elérhető.
  • Vond be a családodat is a háztartás vezetésébe, hogy ne minden otthoni teendő a te nyakadba szakadjon vagy továbbra is rajtad maradjon.
  • Keresd meg a saját kapaszkodóidat, hogy mindig motivált tudj maradni: ez lehet egy munkaszervezős, kipipálható táblázat, egy naptár, ahol az összes teendődet (munka, háztartás, család stb.) vezetheted, de lehet egy füzet is.
  • Ezek segítenek abban is, hogy lásd a haladásodat, könnyebb legyen az időbeosztásodat elkészíteni.
  • Keresd meg a nap legcsendesebb időszakát, amikor nagyobb munka elvégzésére is lehet időd és te is a leghatékonyabb vagy. Használd ki ezt az időzónát és a komolyabb feladatokat ekkor végezd el.
  • Ha home officeban dolgozol, akkor a kollégák felé is jelezned kell, hogy mikor vagy elérhető, vagy mikor végzel éppen elmélyült munkát, hogy ne zavarjanak meg kisebb-nagyobb kérdésekkel. Ehhez is tökéletes egy közös naptár.

És még további tippek…

  • Ne felejtsd el, hogy az otthoni munkavégzés egyik nagy nehézsége a szemtől-szembeni kommunikáció elmaradása, amikor nonverbális kommunikációval is segítheted a megértést. Ezért fontos, hogy nagyon figyelmesen és pontosan add át most a feladatokat vagy adj visszajelzést a munkatársaidnak.
  • Keressétek meg a közös céges, kollegiális kommunikációs felületet, amelyen keresztül a kollégák érintkeznek egymással. Így nem vész el semmilyen információ és mindenki számára egyértelműen követhető a munkavégzés.
  • Érdemes átgondolni, hogy milyen szoftvert használtok a csapattal és az vajon most, ebben a helyzetben is megfelelő-e a munkavégzésére.
  • Hozzatok létre egy külön csatornát, ahol a kollégákkal, barátokkal „pótolhatjátok” a személyes találkozásokat, ahol egy kicsit kiereszthetitek a gőzt.
  • Végezetül pedig találj új otthoni rutinokat, hiszen a jelenlegi helyzetben a régiek nem működnek. Az új napi rutin kialakítása hatalmas biztonságérzetet fog adni.
  • Ha kérdésed lenne az elhangzottakkal kapcsolatban, vagy segítségre van szükséged, keress meg nyugodtan.

Neked mit adott a mai adás? Mit tanultál belőle? Írd le magadnak! Sőt, ha kedved van, írd meg nekem is! Igazán kíváncsi vagyok.

Kapcsolódó cikkem

Ha elsőkézből szeretnél értesülni az újdonságokról, iratkozz fel a hírlevemre!

* kötelező mező
Vállalkozó vagy?

Pénzügyi mentor:

“Teljesen független, mindenféle értékesítési nyomástól mentes, személyre szabott pénzügyi tanácsadás hétköznapi embereknek, pénzvisszafizetési elégedettségi garanciával. Ugyanitt rengeteg hasznos cikk és elektronikus könyv pénzkezelési témákban.”
penzugyimentoralas.hu

Ha elsőkézből szeretnél értesülni az újdonságokról, iratkozz fel a hírlevemre!

* kötelező mező
Vállalkozó vagy?